4 redenen om MailChimp te gebruiken.

New MailChimp | Biz2Web
  • Loop jij ook wel eens vast in jouw e-mail marketing programma?
  • Ben jij een “list” aan het bouwen, maar kun je er eigenlijk niet zoveel mee?
  • Wel eens een e-mail naar jouw lijst niet kunnen versturen omdat je niet achter een computer zat?

Dat hoeft niet en het wordt nóg beter!

Bij MailChimp hebben ze de afgelopen tijd hard gewerkt om aan deze problemen tegemoet te komen. Onder de noemer:

Listen hard, change fast

Door te vragen, te luisteren, te kijken wat mensen nou eigenlijk deden met hun applicatie.

En eerlijk gezegd vind ik dat behoorlijk stoer.

Ik denk niet dat het een groot geheim is dat wij enthousiaste gebruikers van MailChimp zijn. Eerlijk gezegd zien wij ons ook wel als MailChimp expert.

Wij raden mensen ook nu al aan om MailChimp te gebruiken omdat:

  • Het in eerste instantie gratis is. Je gaat pas betalen als je of een hele grote lijst hebt, of met autoresponders gaat werken.
  • Je er heel makkelijk hele mooie e-mails mee kunt maken en versturen.
  • Je het makkelijk kunt integreren in WordPress.
  • Je makkelijk lijsten van elders kunt importeren.
  • Het voldoet aan de wet.
  • Het hele mooie statistieken geeft over wie wat opent en doorklikt. Zo kun je bijvoorbeeld eens een mail sturen naar jouw meest actieve lezers.
  • Je makkelijk onderscheid kunt maken tussen verschillende soorten bezoekers en ze zo gericht kunt mailen.
  • Het voor zover wij weten het enige e-mailmarketing programma is met een gevoel voor humor…

Nog meer argumenten nodig?

Grote kans dat je na 17 juni ook om gaat…

Of was je dat al? Ook dan stel ik je graag op de hoogte. Er verandert nogal wat namenlijk.

Responsive

Één van de belangrijkste constateringen van MailChimp was dat mensen heel veel taken per dag hebben, maar nauwelijks nog harder kunnen werken. Wat ze wel kunnen is slimmer werken. Werk jij nog alleen achter jouw bureau? Voor veel mensen zou het een enorme verbetering zijn als ze ook vanaf hun tablet of smartphone taken kunnen uitvoeren.

Zo passen de menu’s zich aan als je op een kleiner scherm gaat werken. Op een smartphone komen alle elementen onder elkaar te staan.

Ook de mooie “drag and drop” editor is nu volledig te gebruiken op een tablet of smartphone.

Zo kun je op je tablet afmaken wat je op je desktop begonnen bent bijvoorbeeld.

 

Opgeruimd

Een andere observatie was dat in de meeste gevallen al die geavanceerde opties die er zitten in MailChimp niet of maar zelden gebruikt worden. Maar visueel zijn ze wel altijd in beeld. Ook dat kost jou als gebruiker tijd, of focus. Je wilt snel kunnen komen waar je moet zijn, maar ook niet gehinderd worden door zaken die er voor jou niet toe doen.

De menu’s van MailChimp zijn nu verhuisd naar de zijkant. Daarnaast is het meest verborgen tot jij aangeeft dat je het wilt gebruiken. Dit geeft veel rust en leidt jou allereerst naar dat wat het belangrijkste is.

 

Inschrijvingen beheren

Het beheren van jouw inschrijvingen ( subscribers) kan nogal een onoverzichtelijke klus worden. Zeker met een grote lijst of als je veel verschillende velden met gegevens hebt. Ook daaraan is MailChimp tegemoet gekomen.

Je kunt nu ook makkelijk horizontaal scrollen, waarbij het e-mailadres van de inschrijving altijd zichtbaar blijft. Je kunt velden onzichtbaar maken, of heel makkelijk de volgorde veranderen.

 

Met meer mensen in één campagne werken

Deze vind ik echt cool…

Tot nu toe was het zo dat als je jouw e-mail campagne niet alleen wilde uitvoeren je ofwel naast elkaar moest gaan zitten of steeds testmailtjes moest versturen en op de feedbackzat te wachten voor je verder kon. Waarbij natuurlijk net dat ene mailtje met die belangrijke opmerking in je spambox verdwijnt. Of gewoon niet verschijnselt.

MailChimp heeft hier twee hele slimme features aan toegevoegd die én het samenwerken vergemakkelijken én tijd besparen.

Allereerst kun je heel expliciet om feedback vragen. De ontvanger van de testmail ziet jouw vraag bij dit mailtje en kan gelijk antwoorden in een reply. Maar nu komt het. Als deze commentaren verschijnen bij elkaar bij de mail waaraan je aan het werken bent. Niks meer kwijt, geen tijd verloren laten gaan.

Nog mooier wordt het wanneer je samen tegelijk aan een campagne wilt werken. Dat kan nu gewoon! Alles wat jij doet verschijnt real-time op het scherm van iedereen die er ook mee bezig is. En je kunt ook zien wie er allemaal in bezig zijn.

Biz2Web de MailChimp expert

Natuurlijk zijn wij à priori WordPress experts. Maar omdat wij van mening zijn dat je geen business zonder fatsoenlijke e-mailmarketing kunt voeren hebben wij ons ook ontwikkeld tot de MailChimp experts.

Vandaar dat je op ons forum ook terecht kunt met MailChimp vragen en wij jou ook graag verder helpen met jouw MailChimp integratie of in een MailChimp cursus.

Want je kunt behoorlijk veel doen met een e-mailmarketingprogramma en MailChimp in het bijzonder.

Heb jij MailChimp vragen? Neem dan contact op en we kijken hoe we jou het beste kunnen helpen. Of laat een reactie achter hieronder.

And….spread the word natuurlijk. Maak ook jouw vrienden attent op deze mooie nieuwe verbeteringen van MailChimp met de share buttons hieronder.

 

Sharing is Caring!

Saskia Frankena

“Ik wil dat Biz2Web de partij is waar jij je thuis voelt.” Met een achtergrond in de ICT en het onderwijs breng ik deze twee werelden samen. Handig bij het vertalen van jouw wensen naar een goede technische oplossing. Een oplossing die jouw business ook echt helpt.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: