Het menselijk brein heeft de rare eigenschap dat als er een vraag gesteld wordt het hoe dan ook bezig gaat met het vinden van een antwoord.
Misschien dat je al vrij snel besluit dat je het antwoord niet weet, of misschien wel niet wilt weten.
Toch sta je hierdoor langer stil bij het onderwerp dat aangesneden wordt dan wanneer er geen vraag gesteld zou worden. Sterker nog, de vraag wordt een beetje van jou zelf.
Bezoekers van jouw site wil je graag zo lang mogelijk vast houden. Niet alleen voor Google.
Hoewel in internetland een legitieme reden om het wel te willen.
Maar ook vanwege een stukje psychologie.
Je wilt toch niet tegen jezelf hoeven zeggen dat je met iets volkomen nutteloos bezig bent? DAT JE JE TIJD AAN HET VERPRUTSEN BENT?
En daarom zoekt jouw brein als je ergens mee bezig bent of iets vindt eigenlijk het liefst naar bevestiging.
Dat het goed is wat jij doet of denkt.
Waarom het een goed idee is om wat langer dan een splitsecond op die site rond te darren.
En hoe meer energie jij er in steekt hoe eerder jij geneigd bent om de site ook een leuke site te vinden.
Om langer bij jou te blijven? Zodat ze jouw site makkelijker leuk of goed vinden?
Ooh ja zeker weten. Je kunt ze VERLEIDEN…bezig houden.
Vorige week plaatste ik een video op mijn blog. Meestal is er weinig te vinden, vind ik, wat gerelateerd is aan WordPress, maar nu wilde ik er toch wat “beeldspraak” bij hebben. Maar vooral wilde ik dat je je langer vermaakte op mijn website.
Buiten dat ik het een fantastische video vond over raak schieten
En ook hier weer geldt dat het de tijd dat jouw bezoeker bezig is op jouw site verlengt, leuk voor Google. Maar ook voor het krediet dat je zo makkelijker opbouwt.
Wij zijn geneigd te denken dat wij beslissingen nemen met ons verstand, maar eigenlijk doen we dat meestal niet. De meeste beslissingen, zoniet alle worden eerst op gevoelsniveau gemaakt, met ons primitiefste stukje brein. En ons verstand gaat daarna aan de slag om deze beslissing te rechtvaardigen..
METEN IS WETEN….
Het zou eens de moeite kunnen zijn met een splittest om te kijken of je werkelijk succes hebt.
Je maakt een artikel met vragen en video en een zelfde zonder…
Met Google Analytics kun je helemaal volgen wat jouw bezoekers of de verschillende pagina’s doen. Maar daarover volgende week meer.
LEGIO! Denk maar aan een enquete…grafieken…..interne links die uitnodigen tot doorklikken…..
Weet jij er nog meer? Ik ben heel benieuwd welke technieken jij gebruikt of misschien nog niet gebruikt hebt, maar wel bedenkt…
Het kan natuurlijk zijn dat je de keus maakt om het te laten doen. Omdat het je ding niet is, omdat je er geen tijd voor hebt, of omdat het je afhoudt van je core-business. Ook dan kun je ook altijd terecht bij Biz2Web. Daar helpen wij je graag om jouw WordPress Website optimaal te laten draaien en de basis te laten zijn van jouw eigen online podium.
We komen je graag tegen!
Saskia, Roel
Ik wil dat Biz2Web de partij is waar jij je thuis voelt. Mijn achtergrond in zowel de ICT als het onderwijs breng ik bij Biz2Web samen. Dat is handig bij het vertalen van jouw wensen naar een goede oplossing.