Het Opt-In Experiment. Doe je mee?

Opt-In Challenge Biz2Web

Hey! Ik daag je uit…

Ik daag je uit om een opt-in conversie experiment te doen. En zelf doen we natuurlijk ook mee!

Wat nou als jij met een een simpele toevoeging ineens veel meer mensen op jouw lijst krijgt.

Vanochtend kreeg ik weer eens een mailtje van Shane. Van Thrive, waar wij zo enthousiast over zijn. Deze ging over de Thrive Leads plugin en hoe sommige van hun klanten die slim gebruiken. “WOW! Dat ga ik ook doen!”, was mijn eerste gedachte. Maar toen: “Waarom niet tegelijk, met jullie samen?”. Eens kijken of we wat kunnen verschuiven met elkaar. Een soort Challenge.

Opt-in challenge Biz2WebEen Opt-in experiment: serveer jij pizza of vissoep?

Wat je namelijk kunt in Thrive Leads is heel veel verschillende opt-ins creëren en die ieder op andere plekken op jouw website tonen.

Zie je wat daar het voordeel van is?

Je sluit zo veel beter aan bij datgene waar jouw bezoeker op mee bezig is.

In plaats van een kaaspizza naar binnen te schuiven op het moment dat hij de viskaart aan het bestuderen is, geef je hem een amuse van gepofte garnalen…

En bovendien…je hebt zo ook veel meer mogelijkheden om te laten zien wat je allemaal in huis hebt.

Uiteraard richt je je op één doelgroep, maar dat wil niet zeggen dat die doelgroep alleen maar geïnteresseerd is in vissoep. Sommigen willen misschien inderdaad wel een kaaspizza, of een ijsje. En jij serveert dat ook.

In ons geval zou dat betekenen dat we bijvoorbeeld ons e-book over je website als werkkracht “Form Follows Function” aanbieden als je de blog leest over webshops, opt-ins of inschrijfformulieren. Maar als je op de pagina waar staat wat voor development diensten wij allemaal aanbieden, dan krijg je een pop-up met een e-book over de 7 belangrijke stappen vóór je aan een website begint.

In mijn MailChimplijst schrijf ik ze dan in verschillende groepen in. Daarmee kan ik later, als ik een workshop formulieren bouwen geef, heel makkelijk die mensen weer benaderen. Ik hoef dus geen pizza-eters lastig te vallen met gerookte paling, bij wijze van spreken.

En nu de uitdaging

Vrouw achter laptopKijk eens goed naar jouw diensten en naar jouw website.

  • Wat zou je in opt-ins aan kunnen bieden?
  • Hoe sluit het beter aan bij het onderwerp van jouw pagina of blog
  • Hoe geef jij een beter beeld hoe jij jouw bezoekers zou kunnen helpen?
  • Kun je zo op zijn minst twee, maar misschien wel drie weggevers creëren?
  • Waar zou je die neerzetten?

Voor ons en onze Premium-klanten is het relatief makkelijk. Met Thrive Leads is dit in een handomdraai te regelen. Na ja, je moet nog wel wat aan te bieden hebben natuurlijk. En een e-mailmarketing programma, zoals bijvoorbeeld MailChimp, hebben.

Heb je niet de beschikking over Thrive Leads dan zou je het ook kunnen regelen met Gravity Forms die je in de pagina of zijbalk zet, of met Layered Pop-Ups.

Wat doe jij?

Zie je het al voor je? Of juist niet?

Eerlijk gezegd bekroop na de eerste WOW! mij ook even het gevoel: “maar WAT dan?”. Maar al snel realiseerde ik mij dat ik als expert zoveel in huis heb dat het geen enkel probleem moet zijn om twee keer iets van waarde te bieden. En ik weet zeker dat dit voor jou ook geldt.

Ik ben heel benieuwd wat het gaat brengen in ieder geval. Het lijkt mij super-tof om met jullie samen een verschuiving te creëren in je in Lead-generation. Waarmee we allemaal een grotere en waardevollere lijst krijgen natuurlijk.

Ik zou het echt tof vinden als jij ons op de hoogte houdt van jouw ervaringen en ideeën over meer opt-ins op je website.

Deel hieronder je ideeën, de feedback die je wilt, de obstakels waar je hulp bij wilt.plaats je reactie hieronder in het reactieveld. Thanx namens Biz2Web

En vooral ook de successen natuurlijk! Groeit jouw lijst echt harder? Laat het weten!

Over Saskia Frankena

Ik wil dat Biz2Web de partij is waar jij je thuis voelt.

Mijn achtergrond in zowel de ICT als het onderwijs breng ik bij Biz2Web samen. Dat is handig bij het vertalen van jouw wensen naar een goede oplossing.

Laat een reactie achter:

2 comments
Neem deel aan dit gesprek

Nooit meer worstelen met je WordPress website?

Biz2Web maakt WordPress makkelijk voor ondernemers.

Door de site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn automatisch ingesteld op "cookies toestaan" om je zo de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als je doorgaat met het gebruiken van deze website zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt hieronder op "Accepteren" dan ben verklaar je jezelf akkoord met deze instellingen. Zie hier voor meer details

Sluiten