Soms kom je zulke juweeltjes tegen, daar kan geen eigen blog tegenop.
Joost Leufkens in de [email protected] zaterdag 19-5-2012
Groot was de schrik toen het ICT-netwerk bij ons plotseling stilviel. Het hele kantoor kon niet meer werken. Meteen onze vaste technicus gebeld. Deze kwam snel en ging direct achter een computerscherm zitten om te kijken wat er aan de hand was.
Aandachtig keek hij op het scherm naar de foutmeldingen. Hij deed vervolgens drie muisklikken en iedereen kon weer werken.
“Grandioos”, riep ik als opgeluchte directeur, ” wat krijg je van me?”
“500 Euro”‘ was het antwoord.
” Dat is wel heel veel geld voor een paar minuten werk”, zei ik verontwaardigd. Ik eiste een specificatie.
Ter plekke schreef de technicus een bon:
3 muisklikken | € 0,50 |
Weten waar te klikken | € 499,50 |
————– | |
€ 500,00 |
Afgelopen weekend was ik op een Business Seminar waar een aantal malen gesproken werd over Value, de waarde die jouw klant of bezoeker aan jouw produkt of dienst geeft. Dat is waar hij voor betaalt.
Deze directeur had blijkbaar nog een tik op de vingers nodig voor hij het snapte. Maar hoe mooi zou het zijn als jij dit jouw klanten al meteen kan laten ervaren via jouw website?
In de vorige blog ging het in dat kader over features versus benefits. Hoe je jouw klant laat ervaren dat jij er bent om zijn probleem op te lossen. De technicus in het stukje is er duidelijk om de problemen van zijn klant op te lossen. Hij is kundig, snel en zeg zelf, behoorlijk gevat. Maar er is meer.
Zeer waarschijnlijk ben jij niet de enige die dit kan. Toch zou het fijn zijn als jouw bezoekers bij jou het gevoel hebben iets bijzonders te krijgen,. Iets waardoor ze hoe dan ook altijd als eerste aan jou denken.
Dit wordt wel de WOW-FACTOR genoemd. Dat gene wat uitstijgt boven gewoon goed je werk doen, doen wat je belooft. Voor de technicus zou het kunnen zijn dat hij er altijd binnen een kwartier is om jouw probleem op te lossen…
Nu is dus de vraag hoe je dit overbrengt op jouw bezoekers. Dat kan door er een pagina aan te wijden met een mooi verhaal, maar de kans is groot dat weinigen dit echt lezen.
Stel je eens voor wat er gebeurt als je
Dit zijn allemaal manieren die veel meer aan de EMOTIE van jouw bezoekers raken. Waarmee de kans veel groter is dat jij in hun gedachten blijft hangen. En dus verkoopt.
Of dat nou nodig is om die video’s op Youtube te plaatsten???
JA! Youtube is eigenlijk een zoekmachine op zich, en eigendom van Google,. Je kunt hier goed in sturen door de tags die je mee geeft aan jouw filmpjes. Als je een eigen Youtube kanaal aanmaakt kun je daar al jouw video’s bij elkaar zetten en vandaar uit plaatsen op jouw site.
In de nieuwere versies van WordPress is het super eenvoudig om een video te embedden in jouw site. De URL uit Youtube kopiëren en in jouw tekst plakken op de plek waar je hem wilt hebben. Klaar!
Het hoe en waarom hiervan komt ter sprake in een volgende blog, maar……..
En heb je zelf nog mooie ervaringen met een WOW-FACTOR, dan horen we dat natuurlijk graag. Laat gerust een reactie achter.
Tot gauw!
Ik wil dat Biz2Web de partij is waar jij je thuis voelt. Mijn achtergrond in zowel de ICT als het onderwijs breng ik bij Biz2Web samen. Dat is handig bij het vertalen van jouw wensen naar een goede oplossing.