Heb jij ook een Facebook Bedrijfspagina?
Zet jij er af en toe eens wat op en hoop je dat er iemand reageert, een like of een share geeft…?
Je bent niet de enige…en ook zeker niet de enige als je zegt: “Ik doe er eigenlijk niet zoveel mee”.
Of waarbij de bezoekers van jou pagina er niet zoveel mee doen.
Soms leer je nog eens wat als je een onderzoek bestudeert: Buddy Media onderzoekt gedrag en effect van bezoekers van Sociale Media. Dus ook Facebook.
Daaruit blijkt dat de dag en de tijd dat je post veel verschil maakt voor jouw response. De laatste jaren heeft er een verschuiving plaats gevonden in de bezoeken op Facebook. Was eerder donderdag een topdag, nu is het WEEKEND verreweg de beste tijd om je actief te laten zien op Facebook.
Jij werkt dan misschien wel niet, maar jouw bezoekers komen vooral in de tijd dat zij vrij zijn. Maar bovenal: ze laten dan ook meer interactie zien.
Posts geplaatst op vrijdag, zaterdag en zondag laten een 69% hogere interactie zien dan posts geplaatst op een doordeweekse dag. En wil je helemaal toppen dan plaats je beter een bericht tussen 8 uur ’s avonds en 7 uur ’s ochtends. Dat levert je gemiddeld nog weer 14% meer interactie op.
Ooit bij stil gestaan? Ik niet…ik zie mijn pagina als werk. Leuk werk hoor, dat wel… maar voor mijn bezoekers is Facebook meer tijdverdrijf, iets dat je juist doet als je niet werkt.
Toch onze strategie maar eens aanpassen dus. 🙂
Ga jij ook iets aanpassen? Of liep jouw Facebook campagne al daverend? Deel je ervaringen en inzichten hieronder in het reactieveld…
Ik wil dat Biz2Web de partij is waar jij je thuis voelt. Mijn achtergrond in zowel de ICT als het onderwijs breng ik bij Biz2Web samen. Dat is handig bij het vertalen van jouw wensen naar een goede oplossing.